2012. február 9., csütörtök

Esslinger//Movable lamp

Ma volt az első olyan diplomakonzultáció, ahova végre  vittem konkrét felvetéseket (growing lamp és flexible illumination), így tényleg volt miről konzultálni - elkezdtük a munkát. Beszélgettünk az előző posztban pedzegetett kérdésekről is. Az eredetiségről, meg a másolásról. Balázs felhívta a figyelmem a Majmok bolygójára (nem a film, a könyv!), amiben egy helyen éppen az utánzás kulturális fontosságáról elmélkednek, miszerint maga a (sokszori) másolás, újrafelhasználás, átírás igazolja utólag egy találmány, vagy innovatív lépés nagyszerűségét és létjogosultságát, ahogy a azok kulturális jelentőségét is csak az utánzók táborával együtt lehet értelmezni, mérni.
Valószínűleg erről hosszú tanulmányokat írtak már, nade amiért erről beszélgettünk, az az alábbi projekt. Leírtam, hogy mit is értek pontosan a flexible illumination téma alatt és mi a célom vele, erre Balázs rögtön a lenti videót mutatta: hogy erre gondoltál? Engem lenyűgözött, mert pont erre gondoltam, bár sose láttam előtte. Ez ilyenkor egyrészt visszaigazolás, hogy a felvetésem nem volt teljesen elvetemült (hiszen másnak is eszébejutott, ráadásul milyen szép választ adott rá) másrészről totálisan blokkoló hatással van a munkára. A kérdés ekkor az, hogy akkor most  mihez is kezdjek, ha  már másvalaki ilyen jól megcsinálta helyettem?
Nade ezen muszáj továbblépni és dolgozni, sose szabad túlzottan ragaszkodni egy konkrét ötlethez, újabbakkal kell előjönni, eldobni, összegyúrni, átalakítani a korábbiakat. Mindenesetre én most biztosan kis szünetet tartok a kutatásban, mert úgy érzem, feltöltődtem előképekkel, és ha még egy szuper projektet meglátok az interneten, azt már nem fogom tudni egy ilyen elmélkedős bejegyzéssel feldolgozni...:) Na és a munkámat se segítik, megkötik a gondolataimat. Ehelyett inkább ez jön most: skiccek, modellek, vázlatok, ötletelés, nyitott szemmel járás.
Az alábbi videót lenyűgözve, inspirációként és megerősítésként posztolom magamnak, ezek szerint tartom szem előtt a továbbiakban.
Egyszerű. Elegáns. Emocionális. Mozgatható. Tapintható.
Ezek az én hívószavaim is, más nem is kell.
movable lamp from Alexander Esslinger on Vimeo.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése